Amennyiben védőoltás, vagy korábbi igazolt fertőzöttség és elrendelt hatósági karantén hiányában automatikusan nem vagyunk jogosultak védettségi igazolványra, abban az esetben a SARS-CoV-2 IgG antitest szerológiai vizsgálat során történő vérvétel eredményével igazolhatjuk, hogy a szervezetünkben az úgynevezett IgG antitest jelen van, tehát korábban – akár tünetmentesen – átestünk a koronavírus betegségen, és valószínűsíthetően a szervezetünk átmentileg valamilyen fokú védettséget élvez a vírussal szemben.
Az ellenanyag-vizsgálat alapján történő védettségi igazolvány igénylése iránti kérelmet bármelyik Kormányablakban be lehet nyújtani, illetve amennyiben rendelkezünk ügyfélkapu regisztrációval, úgy az alábbi linken található formanyomtatvány kitöltésével, és a szükséges mellékletek csatolásával elektronikus úton is előterjeszthetjük a kérelmet. A védettségi igazolványt a hatóság a kérelem benyújtását követő nyolc napon belül állítja ki, és postázza ki a bejlentett tartózkodási helyünkre, az állandó lakcímünkre, vagy az általunk bejelentett egyéb kézbesítési címre. Tekintettel a védettségi igazolvány fontosságára javasoljuk, hogy a kézbesítés során a tértivevényes kézbesítés lehetőségét válasszák.
Az előző bekezdésben megjelölt linkre történő kattintás után az „Ügyintézés indítás” gombot kell választani.
Ezt követően a már ismert és megszokott módon az azonosítás érdekében be kell lépnünk a saját ügyfélkapunkba
A megnyíló formanyomtatványon az „Igénylés iránti kérelmet” kell kijelölni, illetve értelemszerűen ki kell tölteni a hiányzó rubrikákat. A kérelem már automatikusan tartalmazni fogja a személyes adatainkat, ezeken nem fogunk tudni változtatni. Fontos, hogy a „Koronavírus ellenanyag vizsgálat időpontjához” a mintavétel dátumát kell beírni, nem pedig a laboratóriumi vizsgálat elvégzésének tényleges dátumát. A védettségi-igazolvány 4 hónapos érvényessége a mintavétel dátumához fog igazodni, attól számolandó. Amennyiben kitöltöttük a kérelmet válasszuk a „Tovább a csatolmányokhoz” gombot.
A kérelemhez csatolnunk kell a laboratóriumi vizsgálat pozitív eredményét tartalmazó iratot (lelet), amelyen többek között az alábbi mondat is szerepel: „az igénylő szervezetében a koronavírus elleni ellenanyag jelen van”.
A kérelem előterjesztésével egy időben 3.000,- Ft összegű igazgatási szolgáltatási díjat kell megfizetni a Budapest Főváros Kormányhivatala 10023002-00301253-00000000 számú számlájára történő átutalás útján, és a tranzakció átutalását igazoló bizonylatot csatolnunk kell a kérelemhez. Fontos megjegyezni, hogy amennyiben a kérelmünk elbírálása során úgy döntünk, hogy az előterjesztett kérelem visszavonjuk (például azért, mivel időközben megkaptuk a szükséges védőoltást), a megfizetett – jelen bekezdésben megjelölt összegű – igazgatási szolgáltatási díj nem jár vissza. Az összeget a visszavonáson túl abban az esetben is meg kell fizetni, ha a kérelmünket a hatóság elutasítja, vagy az eljárást megszünteti.
A csatolást megelőzően javasoljuk az iratok (lelet és átutalás igazolás) AVDH (azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés) szolgáltatás igénybevételével történő elektronikus aláírását, ehhez szintén az ügyfélkapu hozzáférésre lesz szükség. Az iratokat az alábbi linket lehet a feltöltés követően egyesével elektronikus úton aláírni: https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes.
Az így aláírt, majd letöltött iratokat ezt követően csatoljuk a kérelem mellékleteként, és a fenti menüsvában válasszuk a „Beküldés” menüpontot.
Utolsó lépésként pedig főszabályként válasszuk ki a tartózkodási helyünk, vagy állandó lakcímünk szerinti Járási Hivatalt, majd az „Ok” gomb megnyomásával küldjük el a kérelmet.