A különösen nagy érdeklődésre tekintettel a több, mint tíz éve követeléskezeléssel foglalkozó Irodánk úgy döntött, hogy teljeskörű jogi támogatást kíván nyújtani azon Ügyfelek és leendő Ügyfelek részére, akik árverésen meghirdetett ingatlant szeretnének vásárolni, de a licitálással és az egyéb teendőkkel kapcsolatos problémákat / nehézségeket megelőznék, továbbá az árverésen történő részvétellel járó jogi és adminisztratív ügyintézését inkább egy végrehajtási eljárásban jártas szakértői csapatra bíznák.
Tapasztalataink szerint az árverési vevőknek kellemetlenséget és többletterhet okoz az, hogy az árverésre kerülő ingatlan jogi állapotáról meggyőződjenek, sikeres árverés esetén az árverési jegyzőkönyvet aláírják, valamint birtokbavétel esetén a bentlakó személlyel „kapcsolatba” kerüljenek.
Ezzel az új szolgáltatással azoknak szeretnénk kedvezni, akiknek megvan az árverésen történő vásárláshoz a szükséges pénzügyi forrásuk, azonban szeretnék, hogy az eljárás során – a fizetésen kívül – további teendőjük ne legyen, azaz az eljárásban való részvételüket egy olyan szakavatott csoport támogatására bíznák, akik a megbízással akár az eljárásban való szerepüket is átvállalnák.
Az árverésen történő ingatlan vásárlása során – legtöbbször – a piaci árnál kedvezőbben szerezhető tulajdonjog, ugyanakkor az árverésen történő részvétel, valamint az árverést követő jogi eljárás, továbbá egy esetlegesen felmerülő lakáskiürítés foganatosítása, és az ingatlan birtokbavételét megelőző ellenőrzés lefolytatása komoly problémákat és elhúzódó birtokbavételt jelenthet az új tulajdonos számára.
Fontos, hogy árverés útján történő tulajdonszerzés esetén a jóhiszeműen szerző fél tulajdonossá válik, tekintet nélkül arra, hogy korábban ki volt a tulajdonos, továbbá a harmadik személynek a dolgot terhelő jogai megszűnnek.
Tapasztalatunk szerint az árverésen meghirdetett ingatlanok korábbi tulajdonosai egy sikeres árverést követően eljárási kifogások benyújtásával, az ingatlan el nem hagyásával, esetleg az ingatlan állagának megrongálásával próbálják nehezíteni az új tulajdonos birtokba jutását, éppen ezért javasolt jogi segítség igénybevétele már az árverésen történő licitálást megelőzően, hogy megelőzhető legyen az akár évekig tartó birtokbavétel.
A fentiekben előadottakat megelőzéséhez és az árverésen szerzett ingatlantulajdon problémamentes bejegyzéséhez, valamint birtokbavételhez kíván Irodánk mostantól teljeskörű segítséget nyújtani, amely szolgáltatás az alábbiakból tevődik össze:
A megbízásunk kezdetén a végrehajtási eljárás lefolytatásával kapcsolatban általános tájékoztatást nyújtunk, majd az Ügyfél által megvásárolni kívánt ingatlannal kapcsolatban jogi kockázatelemzést végzünk.
- Segítségnyújtás árverési regisztrációban
Amennyiben az átvilágítását követően Ügyfelünk úgy dönt, hogy továbbra is licitálni kíván az ingatlanra, úgy további segítséget nyújtunk az árverésen történő részvételhez szükséges regisztrációban is.
A regisztrálni végrehajtónál lehetséges, ugyanakkor tapasztalatunk szerint gördülékenyebb a regisztráció folyamata abban az esetben, ha jogi képviselő kíséri végig a regisztrációs folyamatot.
- Árverési jegyzőkönyv aláírásával kapcsolatos nehézségek
A végrehajtó az árverés befejezését követően elkészíti az árverési jegyzőkönyvet, és az árverés befejezésétől számított 8 napon belül felhívja a vevőt, hogy 15 napon belül aláírás céljából a végrehajtó irodájában jelenjen meg. Amennyiben a vevő ezt elmulasztja, akkor a vevő az előlegét elveszíti és az ingatlant ismételten árverésre bocsátják.
A problémát az jelenti, hogy a végrehajtó a nyitva álló 15 napban mindösszesen két időpontot jelöl meg az árverési jegyzőkönyv aláírására, amely időpontok nem a vevővel előre egyeztetett időpontokat jelenti. Ennek során nagy eséllyel előfordulhat, hogy nem a vevő által megfelelő időpontot közöl a végrehajtó ezáltal az aláírás újabb lemondással, átszervezéssel jár a vevő részéről.
Irodánk megbízásával az árverési jegyzőkönyv a végrehajtó által meghatározott valamely időpontban biztosan aláírásra kerül, így a vevő a megfizetett előleget biztosan nem veszíti el.
- Birtokbavétel problematikái
A tulajdonjog bejegyzését követő utolsó mozzanat a birtokbavétel. Tapasztalatunk szerint ez jár a legtöbb kellemetlenséggel, ilyenkor ugyanis az egykori tulajdonosok különféle módokon próbálják az új tulajdonos birtokbavételét akadályozni, illetve az ingatlan állagát megrongálni.
Kellemetlenséget okozhat az is, hogy az újdonsült tulajdonosnak személyesen kell találkoznia a korábbi tulajdonosokkal, továbbá amennyiben a bentlakók nem akarják elhagyni az ingatlant, lakatost és költöztető céget kell megbízni, amit ilyen esetben nehéz találni.
Irodánk ehhez is segítséget nyújt, így a vevőnek nincs más dolga, minthogy az ingatlan kulcsait átvegye és beköltözzön.
- Utána facility management
Amennyiben szükséges, úgy az ingatlanhoz kapcsolódó létesítménygazdálkodási feladatok ellátását is – partnerünk együttműködésével – vállaljuk, amely körében például a vízvezetékek és fűtési berendezések ellenőrzését végezzük el, megvizsgáljuk továbbá, hogy a gáz elzárásra került-e, majd az ingatlanban tapasztaltakról összegzést készítünk.
Az elkészített dokumentum tartalmazza a felmerült hibákat, így azok kijavítására még a beköltözést megelőzően sor kerülhet, ezzel is megkönnyítve az ingatlan kényelmes és biztonságos átvételét.
Amennyiben tehát árverésen kíván ingatlant vásárolni, de nem tudja, hogyan kellene neki kezdeni, vagy nem szeretné az ezzel járó adminisztrációt és kellemetlenségeket vállalni, forduljon hozzánk bizalommal!